20 Haziran 2011 Pazartesi

Zina

Yeniden selamlar,
Bu yazımda zinanın kendimce olan tanımından ve nedenlerinden bahsedeceğim. Muhtemelen eleştirileceğim bu dediklerimle ilgili ama olsun. İçimde kalırsa kendimi yerim çünkü.
Bi de bu düşüncelerimi arkadaş ortamında söyleyince “dün CHGZS yazmıştı lan onu direkt fikrini çalmışsın adamın” diye laf söylüyorlar. Hem sinirleniyorum hem gülesim geliyor. Arada böyle Peter Parker’ımsı hissediyorum kendimi. Ama onlar gibi olamam ben eminim, bir arkadaşıma dayanamayıp söyleyecem yazanın ben olduğunu.
Neyse konuya dönelim ne diyordum. Zina evet. Zina nedir? Zina, evlilik dışı cinsel birlikteliğe denir. Amma velakin ki öyle değildir. Şimdi anlatacaklarım çok iyi çok da güzel iyi olacak tağam mı.

Şimdi nereye baksanız zina “evlilik dışı cinsel birliktelik” diye geçer ama bu pek açık değildir. Kur’an’da zinayla ilgili ağır cezalar vardır. “Bu kadar ağır cezalar evlilik dışı cinsel ilişki oldu diye mi?” diye düşünürsünüz. Zaten ateistlerin falan en çok sevdiği şeylerden biri bu noktayı vurgulamaktır. İnançsızlığa hiçbir şekilde ikna edemezlerse İslam’ın şiddet içerikli vahşi bir din olduğunu falan söylerler. Bir kısmınız da bunları yer.

Evliliğin tanımını yapmaya çalışırsak iş karışır. Çünkü her devlete göre evliliğin tanımı değişir. İslam ülkelerinde genellikle imam nikahı geçerlidir, bazı ülkelerde daha değişik yöntemler bazı ülkelerde devlet memurunun iki şahit eşliğinde kıydığı nikah falan. Kur’an’da “Arkalı önlü nüfus cüzdanı fotokopisi, altı tane vesikalık fotoğraf ve ikametgâh belgesi ile gelin evlendiricez biz sizi” diye bir şey geçmediğinden dolayı bu evlilik tanımı değişir ve bu da kargaşayı doğurur. Ben daha güzel bir evlilik ve zina tanımlaması getiricem birazdan.

Şimdi Kur’an’daki zinayla ilgili öğütleri ve cezaları okuyunca “ne yani sevgilimle de mi yapamıyacam” diye düşünüyorsunuz değil mi? Çoğu kişi bunu düşünür. İşte bu noktada bahsedilen evlilik tanımını biraz açmak lazım. Dünyanın her ülkesinde “evli” sayılan insanlar nasıldır? Ekonomilerini birleştirmiş, birlikte yaşayan, hayatlarını paylaşan, bir aile kurmuş ergin bireylerdir değil mi? E bunlar sevgililiğe de uymuyor mu zaten? Sevgilinin evinde kalırsın o senin evinde kalır ya da zaten aynı evde oturuyorsunuzdur. Hadi diyelim çok gençsiniz böyle olaylar olmuyor en azından paralarınızı birleştirip bir şeyler yaparsınız ne biliyim gezer tozarsınız hayatınızı paylaştığınız kişi olmuştur. Yani siz bu kişi ile ciddi bir birliktelik içindesinizdir. Aranızda sevgi bağı vardır. Ayrıca evliliğin temel olayı bir çiftin hayatlarını paylaşmaları ve tüm olanların en az iki taraftan bir şahitle gözlenmesi. Yani biri haksızlık ediyorsa, kadın dayak yiyorsa, adam işkence çekiyorsa falan şahitlerle meselenin çözülmesidir. Olay bu yani, tanıklar güvenliği sağlasın garantör olsun, çift de mutlu mesut yaşasın. Evlilik diye bahsedilen bence  budur hacı. Niye dersen:

Zina dediğin şey öbür türlü iki farklı şeyi içinde barındırıyor. Sevgiyle yapılan sevgililerin masum cinsel ilişkisi, bir de para ya da başka bir şey karşılığı yapılan, tatmin olmaya dayalı hayvansal çiftleşme. Bu iki alakasız şey nasıl olur da zina sayılabilir? Zina bence bu ikinci söylediğim şeydir. Yani fuhuştur. Tamamen hayvansal, cinsel tatmine yönelik yapılan sekstir. (Noldu lan seks diyince bi terlediniz)İşte bu günahtır. Çünkü sen insansın oğlum, iraden hedeflerin falan var. Ne diye sırf cinsel tatmin için böyle şeyler yapıyorsun. Bunu yaptıktan sonra iyice basitleşiyorsun zaten, insan olmanın bir anlamı kalmıyor.
Hem bu kötü şeyler de doğurur. Babası belli olmayan çocuklar mı dersin, yalancılık ve insan hakkı yeme mi dersin, alkol alıp kafayı bulma mı dersin, hastalık kapma mı dersin ne dersen de hepsi uyuyor zaten. Ne pis bir şey zina. Allah kulunun böyle pis bir şeye bulaşmasını ister mi? Bence istemez. İşte bu yüzden böylesine pis, rezil bir şeyi bizlere yasaklamıştır ve ağır cezalar koymuştur.
Şimdi anladınız mı evliliğin ne anlama gelebileceğini? İslam’ın aslında şiddet içerikli vahşi bir din değil, doğuyu ve iyiyi öğütleyen barışçıl bir din olduğunu? Noldu lan atesitler sustunuz?
Neyse saldırı değil amacım şaka yapıyorum hemen darılmayın. Özet geç diyenlere diyeceğim o ki, sevgilinizle eğer hakikaten birbirinizi sevdiğiniz için yapıyorsanız korunarak sabbahlara kadar. Ama Karaköy falan durumları olmasın. Akıllı olun.
Harpte elinize geçmiş kadınlar hariç olmak üzere, nikâhlı kadınlarla evlenmeniz de haram kılınmıştır. Bu, üzerinize Allah'ın yazdığıdır. Bunlar dışındakileri, mallarınızı vererek almanız; şunu bunu dost tutmayarak iffetli yaşamanız, zina etmemeniz şartıyla size helal kılınmıştır. Kendilerinden nimetlendiğiniz kadınların mehirlerini onlara bir hak olarak verin. Mehir kesişmeden sonra karşılıklı hoşnutluğa bağlı hallerde üzerinize günah yoktur. Allah, her şeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir.” Nisa, 24
Bak burda da karşılıklı hoşnutluktan bahsediliyor. Sevgiden falan bahsediliyor.
Sevgilerimle,
ÇOK ÖNEMLİ NOT: Bu yazımda çokeşliliği meşrulaştırma gibi bir niyet yoktur. Çokeşlilik hak yemek olacağından günahtır. Günah olan hiçbir şey meşru değildir. Halihazırda eşiniz varsa başkabiriyle yapılan cinsel ilişki sevgi bağı dahi olsa zinaya girer. 

5 yorum:

  1. Senii seniii...:)Biraz nefsine göre bir yorum yapmışsın...Şimdi çok geç bir saat acaipte uykum var...Yarın dinç bir kafayla tekrar konuşalım...:)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili CHGZS kardeşim CHGZS sen naptın şimdi...Tam sana bir kişide bir kişidir ulaşabildiğin herkese ulaş mealinde bir yorum yazdıkdan sonra bu konuya girdim ve Hönkk oldum...Michaelin evdeki terliği aldın suratıma suratıma gecirdin...O terliği elime alıp ellerine ellerine vurmazmıyım şimdi seni velet senii...(Bu ifadelerimi saygısızlık ve haddi aşma olarak yorumlama lütfen çünkü senin 2 katı yaşında ve senin kadar çocukları olan bir anneyim...Sevgi ifadesi olarak algılarsan sevinirim...)

    Öncelikle sevgili kardeşim benim şunu özellikle belirteyim...Vayy sen niye evlenmeden sevdiceğinle günah işliyosun demiyorum...Seni kınamıyorum ayıplamıyorum kimim ki ben seni ayıplıycam kınıycam kendi günahlarım dağ gibi dururken...Ama be canım evladım bunu da yapma...Kuran-ı Kerimde yasaklanan nikah evlilik akdi olmadan yapılması yasak olan sevişmeyi sırf vicdanını rahatlatmak adına benim aklıma göre yorumum budur şeklinde zikretme...Bu açıklaman aklıma seneler evvel bir komşumun yapdığı konuşmayı getirdi...Koyu laikçi Kemalist komşum ki hala görüşürüz demiştiki bi gün bana;''Kuranda içki haram olabilir ama o içipte sapıtanlar için haramdır...Çünkü benim eşim içki içmediği zaman cok sakin cok sessiz nerdeyse muhabbeti olmayan bir adamken içtiğinde çok neşeli çok tatlı çok muhabbetli bir adam haline dönüşüyor benim aklıma ve mantığıma göre benim kocama içki helaldir...''O zaman ne hissettiysem bu yorumunu okuduğumda da o hissi hissettim...

    Ehl-i Sünnet Vel Cemaat müslümanım...Dinimi diyanetimi inancımı annemden ve babamdan öğrendim...Ama Allah inancını kavramam için annem babam olmasada farkederdim diye düşünüyorum...Çünkü çocukluğumdan itibaren gördüğüm çiçekte kurumuş bi otda uçan bi kuşta bir çocukta bir yaşlıda velhasıl herşeyde Rabbimi gördüm hissettim...Ama inançlı olmanın yanısıra meraklıydım da...Okumayı o kadar çok seviyodum ki yerde gazete parçası görsem okuyacak şekilde...Velhasıl annemden babamdan öğrendiğimle yani atalardan babalardan öğrendiğimiz taklidi imanla kalmadım bu okuma sevdasıyla...Okudukça araştırdıkça bir din alimi olmadım karsımdaki muhatabıma keskin bir hafızayla şakır şakır ayetle hadisle cevap verir duruma gelmedim...Ama en azından doğruyu yanlışı ayırdedebilecek ,din düşmanları dini kullanarak dini bozmaya tahrif etmeye çalıştıklarında bunu farkedebilecek hale geldim...Buda ayrı bir konu aslında...En büyük ayıplarımdan kusurlarımdan biri...Sen yıllarını ver gözlerini çürüt ama en önemli konuda yani inancın konusunda kaynağa başvurmadan ayetle hadisle cevabını vereme...Bunda ailemin ve çoğu Türk müslüman ailesinin kayıp kuşak olmasının etkisi de var...Ve onlardan sonraki en büyük kayıp kuşakda benim kuşağımdır...Bir ayağımız Avrupa medeniyetinde bir ayağımız kendi medeniyetinde arafda bir jenerasyon...Şu an dini yaşantımda düzeltebildiğim az buçuk bir şey varsa Rabbimin nasip etmesiyle merakımın okuma araştırma aşkımın etkisi olduğunu söyleyebilirim...Güzin abla köşesine gönderilmiş bir mektup gibi yorum olduğunun farkındayım ama kendimide ifade etmek istedim çocuk hoşgör...:)

    Bu düşüncenin yanlış olduğunu söylemek isterim...Hatta lütfen tövbe et...Evet hepimiz günahkarız Kuranda emredilen bir çok yasağı işliyoruz ama günahkar olup bundan pişmanlık duymak tövbe etmek ayrı konu ki Rabbim İnşallah affeder ve bizleri doğru yola ulaştırır...Birde göz göre helali haram haramı helal edip istemeden bilmeden Rabbimize isyan etmek var...Sen buradan hissettiğim kadarıyla asla art niyeti olmayan samimi saf inançlı bir kardeşimsin...Onun için bu kadar dil döküyorum inan bana...Senin bunu özellikle bilerek tahrif amaçlı yaptığını düşünseydim hitabımda uslubumda tarzımda tavrımda çok farklı olurdu...Senin umurunda değil belki ama benim için kişinin niyetine göre uslup önemli...Bu düşüncenin doğru olmadığını ayet ve hadislerle sana açıklayamadım...Çünkü çürütecek bilgim yazıklar olsun bana ki yok ama fırsatını bulduğumda bu ayet ve hadisleri eğer arzu edersen bulup senle paylaşmak isterim...Şimdilik bu yorumu yazdım ki çünkü sayende uykularım kaçtı en azından şu kadarını ifade edeyim dedim...:)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,
    Her türlü yorumlarınız benim için çok değerlidir, bu tip eleştirileri hiçbir şekilde saygısızlık olarak görmem. Öncelikle vakit ayırıp yazdığınız için teşekkür ederim.
    İlk başta göze çarpan vicdanını rahatlatmak için demişsiniz, ben henüz bu tip işlere kalkışmadım ve bir süre kalkışmayı da planlamıyorum. Bunun için vicdanımı rahatlatma gibi bir derdim kalmıyor :)
    Şimdi içki durumuyla ilgili şöyle bir fark var: İçki ne kadar adamı hoş yapabilse de ikiyüzlülüğü getirir ve sağlığa zararları vardır. Dediğiniz gibi içki içen insan normal halinden başka olur. Bazen hoş bazen kavgacı neticede çiftkişilikli bir yapıya dönüştürür. Sağlık zararları da (karaciğer, böbrek vs) var. Ancak cinsel ilişki evlilik dahilinde ve haricinde yapıldığında pek bir fark olmuyor. Evlilik dediğimiz şeyin temel prensipleri var:
    Şahitler olacak
    Çift olacak
    Bu iki koşul sağlandıktan sonra her yer Trabzon. Şahitlerin olmasının sebebi (iki tarafta da var) çift arasında herhangi bir sorun olduğunda (anlaşmazlık gibi) şahitlerin garantörler olarak olaya müdahale etmesi ve durumu çözümlemede yardımcı olması. Ya da mesela çiftteki koca öldü ve iki tane daha eşi var. Malını mülkünü esas eşi almak istiyor. Diğer eşler itiraz ederse şahitler diyecek ki biz sizin nikahınıza şahit olmadık ancak bu eşinin nikahına şahit olduk. Malı mülkü bu almalı diyecekler. Bunun gibi amaç adaleti sağlamak, düzeni sağlamak, garantör olmak.
    Ne mutlu size ki okuma hevesiniz varmış ve sürekli öğrenmişsiniz. Ve ne mutlu çocuklarınıza böyle bir anneleri var :) (Bu arada Allah bağışlasın)
    Tövbeyle ilgili de bir yazı yazmayı planlıyorum. Eğer insanları yanlış yönlendirirsem, bu yazıdan dolayı birsürü evden +10 Günah Points yazıları yükselirse Allah affetsin, bunun karşılığında iyi şeyler yapmaya çalışırım. Ama yine de düşüncelerimin doğru olduğunu düşünüyorum ki son verdiğim ayet de bunu desteklemekte.
    İltifatlarınız için teşekkür ederim, uykunuzu kaçırmayayım üzülürüm sonra :)

    YanıtlaSil
  4. @aslan bsg yavrucum sikkonun orda ılımlı görükürken burda şakirtliğini göstermişsin adam ne güzel yorumlamış işte ben de okurken aklıma alkol haram değil sarhoşluk saldırganlık hayvanlığın haram olduğu aklıma geldiydi.

    YanıtlaSil
  5. @abuzer

    Maykılın blogundamı ılımlıymışım...:)Bence iyi takip edememişsin...Dürüst olmak gerekirse asıl burada çok ılımlı davranmışım oda Allah afetsin üşengeçlik ve tembellikden...:)

    Bu arada şakirtlikden kastın Ehli Sünnet vel Cemaat olmak ve bunu benimsemek ise evet ben tam anlamıyla bir şakirtim...Sanırım bunu hakaret amaçlı kullanmışsın ama benim nazarımda hakaret olarak kabul görmüyor...:)

    YanıtlaSil