1 Ağustos 2011 Pazartesi

Hayatın Anlamı - 3

Merhabalar,
Araya Harry Potter yazısı girdikten sonra geldik hayatın anlamını oluşturan parçalardan üçüncüsüne.

Bu serideki önceki yazımda, yani Hayatın Anlamı – 2’nin sonunda bir şey yazmıştım.
Sabır ve şükrü doğuran aynı zamanda sabır ve şükrün doğurduğu diğer bir kavram. Tahmin edebildiniz mi?”

Şöyle söyleyeyim. Hayatınızda her türlü zorluğa sabrediyorsunuz, sabrettikçe şükür, şükrettikçe de sabrediyorsunuz. Ama bunları boşuna yapmıyorsunuz. “Bir şey” sahibi olduğunuz için sabrediyor ve şükrediyorsunuz. Ve sabredip şükrettiğiniz için “bir şey”iniz güçleniyor.

Höt, öyle deyince yanlış anlaşılacak gibi oldu la.

Demek istediğim “o şey”: İnanç.

İnanırsanız katlanırsınız. Katlanırsanız da inancınız artar. Çünkü zorlukları atlattıkça bu sabrı veren kişiyi daha çok seversiniz. Allah’a inandıkça zorlukların üstesinden gelirsiniz. İnancınız ne kadar kuvvetliyse siz de o kadar güçlü olursunuz.

Hani diyorlar ya kuantum spiritualizm zart zurt isterseniz, zihninizde çok istediğiniz şeyi tam anlamıyla canlandırabilirseniz sizin olur diye.

Geçelim bunları canım. Tamam kuantumun şu ana kadar insanların keşfettiği en mantıklı ve en modern “bilim” olduğunu düşünüyorum. Tamam kuantumda “istersen olur” olayı açıklanabilir. Ama kuantumda anlatılan şey zaten İslamda var. “İnanırsan olur” felsefesi yeni bir şey değil.

Çünkü insan gerçekten inanırsa, başladığı yolun sonunu görebilir. Bilir ki, gerçekten inanırsa o yoldaki zorluklara katlanacak ve o yolun sonuna ulaşabilecek.

Ancaak işte burada çok önemli bir nokta var dikkat edilmesi gereken:
Kibir.
O kadar ince bir çizgi ki bu. Ufacık bir sapmada kibre ve küfre saplanıp kalıyoruz.
Çünkü “inanç” konusunda Allah’ın bu yolun sonuna sabreder ve şükredersek ve gerekli çabamızı gösterirsek ulaştırabileceğine inanmak yani Allah’a inanmak yerine kendimize “ne ki bu yol her türlü sonuna gidebilirim” diyerek inanırsak kibre ve küfre saparız.
Kendimize değil, Allah’a inanç. Allah’a şükür. Önemli olan bunlar.

Hep parçaları verdim. Ama hayatın anlamını tam olarak söylemedim. Hadi onu da sizin için yapayım parçaları beraber birleştirelim:

Ne demiştim? Ben yaratılışın değil hayatın yani yaşamın anlamını bulduğumu düşünüyorum. Hayatı bir sınava benzetirsek bir sorusu ve bir cevabı olması gerekiyor.
Çıkarın kağıtları:
------------------------------------------------------------------------------------------------ 
BLOGSPOT LİSESİ HAYAT SINAVI DENEMESİ
AD-SOYAD:  CHGZS INFO                             SINIF/NO: 99/3712         PUAN:Allah bilir
Soru: Allah’a iman edip onun yolundan mı gideceksin yoksa kibre, küfre,şirke mi sapacaksın?
Cevap: Sabredeceğim, şükredeceğim, inanacağım.
------------------------------------------------------------------------------------------------ 
Tebrikler, sınavı geçtiniz.

Hayatın anlamını şimdi anladınız mı?

NOT: Meraklanmayın hipnoz ve cin çarpması geliyor.
Ve evet biliyorum şema paint terk. Ama PaintNET hehe.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder